3 Gode yoga øvelser – Du kan lave overalt

Comments (0) Fitness Kirken

 

Får du ondt i kroppen efter for meget styrke træning, hvis svaret er ja, så er yoga måske svaret til dig. I denne artikel vil give dig 5 nemme yoga øvelser som kan hjælpe dig med at undgå smerter.

Øvelse 1: Hundestrækket

Sådan gør du:

Stil dig med hænder og fødder i gulvet. Løft din numse op og stræk både ben og arme. Skub dine hæle mod gulvet og skyd samtidig halebenet højt op mod himlen. Vigtigt: vær opmærksom på at din ryg er lige, og dine skulderblade bliver på deres plads. Du må ikke lave en rund skildpadderyg! Kig ind mod ben eller navle, så du holder din nakke i lige forlængelse af rygsøjlen. Hold denne stilling i 5 vejrtrækninger, hvis du kan. Fokus på at komme roligt tilbage til udgangsstillingen. Gentag dette 5 gange.

 

Øvelse 2: Flyveren

Sådan gør du:

 

Din udgangsposition til denne øvelse er på alle fire med knæene under hoften og hænderne under skuldrene. Løft og stræk venstre arm og højre ben. Løft begge dele op til du opnår en vandret position, alt imens du gør din krop så lang som overhoved muligt. Hold dit bækken i ro, så det hele tiden er parallelt med underlaget. Spænd op i din mave og sørg for at holde ryggen lige. Skift side efter hvert løft. Lav 10 gentagelser til både højre og venstre.

 

Øvelse 3: svømmeren

Sådan gør du:

Lig dig på maven med dine armene strakt lige frem og imens dine ben ligger adskilt med cirka en hoftebrede. Løft både arme og ben en smule fra underlaget, fokuser på ikke at vride nakken. Dette gøres lettest ved at kigge ned i din yogamåtte mens du laver øvelsen.  Lav små pumpende bevægelser, hvor du løfter diagonalt. Det vil sige skiftevis venstre arm/højre ben og derefter modsat. Fokuser på at have en afslappet vejrtrækning mens du laver øvelsen. Efter 8-10 „pump”, sænker du arme og ben og hviler. Gentag derefter hele øvelsen 5-10 gange.

BONUS: Den giver masser af styrke til arme og ben.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *