God træning kræver kvalitetssøvn

Comments (0) Fitness Kirken

Der findes 100 vis af gyldne råd til, hvordan man kan optimere sin træning. Spis rigtigt, restituer optimalt og få din nattesøvn. Alle sammen gode råd, som på sin vis er korrekte og kan være med til at optimere din træning og hverdag generelt set. Hvert område indeholder dog også adskillige forskellige faktorer og gode råd, som nogle gange kan være svære at finde hoved og hale i, og netop derfor kan det ofte være besværligt at optimere på de overordnede faktorer, da man ikke ved, hvordan man skal optimere de forskellige dele.

Få kvalitetssøvn

Det lyder meget simpelt, og de fleste vil til dette gode råd svarer ”jamen, jeg har ikke mulighed for at gå tidligere i seng”. Mange tror, at kvaliteten af din søvn hænger sammen med længden af din søvn. Det er delvist korrekt, men faktisk kan du sagtens optimere på din søvn uden at bruge mere tid i sengen.

Sådan får du en bedre nattesøvn

Du kan optimere dine søvnomgivelser. Det vil sige, at du kan sørge for, at dit soveværelse er helt mørkt igennem hele din nattesøvn ved at bruge gode gardiner. Du kan også sørge for, at du ikke drikke kaffe lige inden du skal sove eller at du ikke bruger din computer eller mobil kort inden du går i seng. På denne måde kan du være med til at klargøre din krop og hjerne til at sove.

Et andet vigtigt råd er, at du får fortalt din hjerne, at din seng er til at sove i og ikke til alt muligt andet. Mange af os bruger meget tid i sengen, når vi skal læse, arbejde eller se tv. Hvis vi kun befinder os i sengen, når vi skal sove, så vil hjernen have nemmere ved at falde i søvn, når vi ønsker det.

Hermed kan du måske både falde hurtigere i søvn, og derved få mere søvn, men også kommer hurtigere ind i den dybe søvn, og derved få mere kvalitetssøvn.

Brug en snorkeskinne

Er du typen, der snorker, så kan du måske have gavn af en såkaldt snorkeskinne. Find dem hos Znore.dk, skinnen sørger for at få åbnet dit svælg mere op, og derved kan du bedre få luft, og hermed mindske din snorken. På denne måde kan du både optimere din egen nattesøvn, men også hjælpe din partner med at få bedre søvn. En snorkeskinne er en slags bideskinne, som du bruger om natten.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *